zaterdag 23 juni 2012

Absolutely Sweet Marie



Dat was lachen eergisteren, onze Wilfried postte een stukje over de Gitschotellei en gebruikte daarbij als titel een liedje van Bob Dylan, The Times They Are-a Changin'. Maar dat MAG dus helemaal niet van hardcore-fans van die man, want die kunnen daar niet tegen. Zo bedoelde God, sorry: Bob, het helemaal niet.


Al jaren graaien wij in de wereldliteratuur, jazz, populaire muziek, films etc. voor titeltjes voor onze blogpostjes over Borgerhout (van Louis Paul Boon via Jimi Hendrix naar een film). Dat is een soort van humor.


De titel van dit stukje is een liedje van Bob Dylan (voor de fans: van zijn album Blonde On Blonde uit 1966). We zien een Sint-Janskerk vol Maria-vereerders. Dat zijn een soort Bob Dylan-fans, maar dan anders. Ik postte er al eerder een foto van (hier) en heb de context nog altijd niet achterhaald.


Dat doet er in feite ook niet toe. Komt ooit nog. In de ondertussentijd heb ik die ene LP van God nog eens opgelegd, en er van genoten.


foto uit de collectie van Hendrik Roelandt

2 opmerkingen:

hildairene zei

Toch nog even reageren dus.....dat het gebruik van de songtitel humorvol bedoeld was snap ik nu wel....en ik noem de man òòk 'god' maar dan ironisch, echter hrt gaat mij niet om de man maar om deze song met name.....
ik geloof dat je over veel dingen grappen mag maken maar dat sommige dingen toch een beetje 'heilig' zijn...en als je vind dat ik dat niet mag vinden vraag ik me af wie er hier langere tenen heeft...ik ben trouwens atheist....

Hilda

hildairene zei

Ps
Ik heb in 1966 als arme student twee weken geleefd op brood met pindakaas om Blonde on Blonde te kunnen kopen....

Hilda